ett tag sen sist

men praktik, skolarbete och sjukt barn avlöser varann och tiden räcker inte till.
praktiken på kirurgavdelningen på sjukhuset går så bra och jag trivs där.
hektiska dagar. med mycket att göranden jag är ju en sån som vill ha mycket att göra oxå.
hoppas ni inte slutar läsa/följa min blogg nu när jag uppdaterat så dåligt.
försöker uppdatera då ofta jag hinner :-)



glad påsk





en riktigt glad påsk önskar vi er. nu är vi omväg till Annsjön för att fira påsk.



vikt

denna vecka gick jag oxå ner.
man. blir så peppad bör den visar minus varje vecka.
denna vecka visade den -1,4 och det innebär att jag kommit under det hinder som jag kämpat med i 2,5 år.
d.v.s 90 kilos gränsen.
sen jag började med detta liv så orkar jag mer och är piggare.
lan jag förändra mitt liv så kan ni :-)



skolarbete



passar på att plugga lite innan jag går till skolan.
Den ska vara klar till på måndag så känns skönt att den är gjord så slipper jag göra den i Helgen.



morgonmys







Medicinkursen slutade i fredags och det innebär att jag har sovmorgon på fredagarna.
på eftermiddagen har jag samhällskunskap och sen far Vi på annsjön där vi ska vara i helgen.
underbart att få ha morgonmys med min flicka på morgnarna <3



bild från idag



var ut och fick lite frisk luft tidigare idag,men det blåste så kallt så vi var inte ute länge.
när vi kommit in så kom mormor och Morfar och hälsade på.



ny smoothie

testade en ny smoothie ikväll med
*avokado
*babyspebat
*citron
*Ingefära
*mango

denna blev riktigt god och jag råder er att prova denna.
mängden ingredienser beror helt på hur mycket smak ni vill ha :-)



uppfinningsrika jag

Spiller ni mycket vällingpulver när ni ska göra välling och lessnat på det?
här är lösningen:


msn klipper bort toppen på en petflaska (1,5 L) och diskar ur den och sen har du en tratt att hälla genom så slipper du spill i fortsättningen.



glass Ala Anna Skipper



testade ett recept som jag hittade på Anna Skippers hemsida www.annaskipper.se och den blev riktigt god och är inte sista gången jag gör den.
denna var med Björnbär och nästa gång vill jag prova en annan smak.
receptet kommer i bilden nedan



prova göra den veta.



det finaste jag har








mamma älskar dig så mycket <3



typiskt

Nu när jag börjar komma igång med allt, träning och sånt så ska man gå och bli förkyld.
detta levnadssätt är en stor omställning för mig.
Jag har praktiskt taget vänt upp och ner på min dåliga levnadssätt och gjort dem bättre.
mer sömn, bättre mat, är piggare om dagarna, sockersuget är borta och jag rör mig mer.
orkar leka mer med min dotter och är gladare.
skolan går bättre än någonsin och har skaffat fler nya vänner.
nu ska jag sova så jag orkar med skolan imorgon.



godmorgon

Tränade imorse och klev då upp  klockan 05.00.
Kändes bra att kliva upp lite tidigare än vanligt.
Till frukost åt jag fil med solroskärnor och en rödbetssmoothie.
Mår så himla bra.
Skola strax så måste fixa iordning savannah 



Viktnedgång vecka 1 och 2

Nu börjar min resa neråt...
Jag har under 2 veckor kämpat med min vikt för nu ska jag ner till vilket pris som helst, för att jag ska må bra själv.
Det har varit otroligt positiva resultat.
Vågen har bara gått neråt går jag ner 0,6 denna vecka så spräcker jag första gränsen och om jag klarar det så kommer en tung sten falla från mitt hjärta.
Min viktnedgång hittils:
 
Vecka 1: - 0,6 kg
Vecka 2: - 1,6 kg
 
Att se att vågen pekar neråt gör mig så peppad att fortsätta.
Det jag gjort för att komma igång är:
 
* Slutat småäta
* Slutat med onödigt socker på veckorna
* äter 3 fasta mål om dagen i lagom stora potioner
* Rör på mig dagligen
 

Kommer varje vecka dela med mig av viktnedgången och hur det går med träningen.
Idag har jag kört ett 35 minuters intensivt träningspass och lite situps, armhävningar.
Gjort lite nya smoothies som jag testat på som får mig att tappa sockersuget vilket är kanon.
 
Smoothie nr 1:
 
* Babyspenat
* Lime
* Ingefära
 
Smoothie nr 2:
 
* Rödbetor
* Avokado
* passionsfrukt
* citron
 

Mängden ingredienser beror helt på hur mycket smak ni vill ha.
Imorgon blir det ett nytt träningspass igen.
Planerar att köra en 6,8 km promenad och efter det ännu ett 35 minuters intensivpass hoppas på bra resultat nästa gång jag väger mig :)
Hoppas ni inte tycker att det här var ett tråkigt inlägg, men vill dela med mig av mitt nya bättre liv :)